Perşembe, Eylül 14, 2006

ATASOZLERI VE OZDEYISLER
Yasadigim en guzel gecelerden birinden felsefe:
"Abicim bak simdi. Burda konusurken ne oluyor? Hadi aramizdan birisi bu soylediklerimizi -ben yapmam, cunku kendimi biliyorum- kaydediyorsa! Biriniz bunu yapsa. Benim konustuklarimi kayda alsa, olmaz da oyle sey. Bir dakika ya bir sey anlatiyorum. Ben simdi kotu bir kelime kullansam normal atasozlerinin disinda, n'olacak, 200-300 yil sonra bu kaydi bulan birisi "Aaa, atasozu buldum" diye arkadaslarina gosterecek. Burda ne konusuyoruz: .mli g.tlu. Olmaz ki! Birazcik dikkat etsek, birazcik bak, su kadar, azicik, n'olur, tarihe guzel atasozleri birakiriz. Atasozlerinin yine soyleyenleri belli degil. Ya ozdeyis olursa. O terbiyesizin arkadasi ya sey cikarsa, ozdeyisci. Ya da ozdeyisci cocuguysa n'olacak, ozdeyis olacak. Altina ne yazacaklar nı nı nı, adini yazacaklar. Ne o, .mli g.tlu soz. Adam sana sovmez mi "Ulan terbiyesiz, seni bilmem ne yapiim" diye?"
"En guzeli eski atasozlerini kullanmak."

1 yorum:

divadeiwob dedi ki...

ulan ben de hangi gece bu yaa diyordum günlerdim :-))))