Perşembe, Nisan 30, 2009

Nippon 7

Dun futbol macina gittim. Gamba Osaka, FC Tokyo’ya karsi oynadi. Simdi ozet:

Burda futbol kirlenmemis, pislesmemis daha. Futbol izlemek ailesel bir olay hala. Colugu, cocugu, bebesiyle maca gelen bir suru insan vardi. Yasli teyzeler giyip siyah-mavi formalarini gelmislerdi maca. Herkes oturuyordu, hatta yaya yaya oturuyorlardi. Esyalarini birakmis insanlar, dolasmaya cikmislardi. Kimse sorun cikarmadi. Yiyecek, icecek sokmasina kimse tek kelime etmemisti insanlarin. Kimse cekirdek citlemedi, yerde bir tane cop yoktu.

Dedim ya futbol daha pislesmemis burada, maca girerken aramadilar utsumuzu basimizi, minciklamadilar. Boyle olunca bozuk paramizi ayakkabinin icine saklamak zorunda kalmadik. Hatta bir tane polis gormedim. Hosgeldiniz diyerek karsilayip, stada tesekkurler diyerek aldilar gorevliler. Cikarken de 50 kisi tesekkur etti.

Dedim ya futbol daha pislesmemis burada, macta toplamda 10’dan az faul yapildi.

Dedim ya futbol daha pislesmemis burada, tribunler tezahurat etmedi girtlaklarini yirtarcasina. Olsa olsa bizim hentbol maclarinda olan kadar tezahurat vardi. O kadar sessizdi ki herkes, futbolcularin birbirlerine ne diye bagirdiklarini duyabiliyordum ama anlayamiyordum.

Dedim ya futbol daha pislesmemis burada, mac bitiminde rakip takimin taraftarlariyla ayni vagonda yolculuk ettik. Kimse donup sesini cikarmadi. Kimse tezahurat etmedi vagonda cilginca.

E tabii ben bunaldim macta. Hic heyecan, mucadele yoktu. Iki takim birbirlerinden kotu oynadilar. Daha az kotu oynayan G.O., 4-2 kazandi.

3 yorum:

divadeiwob dedi ki...

bu kötü ya, şöyle ortası yok mu böyle şeylerin

Unknown dedi ki...

Ona futbol degil tiyatro denir daha cok.

nibmseitloe dedi ki...

@d.
Valla bilemiyorum var mi yok mu da belki burdan biraz batiya gidersek, ne biliim Kore filan belki vardir. Afganistan'da filan oldugunu sanmiyorum ama. Ya da Isvicre'de, Norvec'te filan, naif ulkelerde vardir belki. Ama bu cok tatsizdi.

@H.
Ben izlerken bir ara ciddi ciddi cocukluk gunlerimdeki acik hava sinemalarini dusundum. Aynen oyleydi, mactan sonra erotik bir gosteri oldu mu onu bilmiyorum. Beni her zamanki gibi ilk film'den sonra uyuttu annemle babam.